Solfrossa

Med molande smärta i handlederna, solbränna och solfrossa sitter jag nu bänkad framför tvn och U21. Hela dagen har spenderats ute för att få klart trädäck samt stengolv, vilket känns i kroppen nu. Idag fick vi hjälp från syster och svåger, samt mormor och morbror vilket behövdes så vi kunde arbeta med 4 olika projekt samtidigt. Mitt projekt, stengolvet, börjar ta sig säkert fram. Så länge jag lägger minst två rader (ca 70 stenar) om dagen så kommer jag bli klar i god tid till den stora grillfesten, vilket jag har bestämt är den 11e juli. Visserligen gör det att jag inte kan åka upp till Hälsingland och kolla på hälsingehambon och heja på mina vänner, men får hålla tummarna att tävlingen håller sig och att den återkommer igen nästa år. Tills dess kommer jag både ha jobb och bil, vilket kommer göra livet så mycket enklare. 

Men som sagt, nu ligger man som en död fisk i fåtöljen och funderar på om en cider låter som en bra ide. Eller ett par tofflor kanske? Upptäckte när jag kom in att jag hade ont i tungan och hade svårt att svälja, googlade och insåg att jag har cancer där också. Borde inte googla på sjukdomar och andra åkommor man har, det blir bara fel och man tror man är döende. Nej usch vad kallt det blev, fram med ylletofflorna!!

Kommentera här: