+500 to go

Ca 520 stenar på tolv dar, under strålande sol och smällhet värme? I'll take that challenge!  Projektet går bra, några plintar kvar att lägga tills vi kan köra trall på andra sidan poolen, sen är vi otroligt nära mållinjen. Det är lite synd att det är värmebölja nu precis så man inte kan jobba lika snabbt, visserligen har vi förstärkning idag igen så förhoppningsvis går det bra och att vi kommer långt också. Stenläggningen kommer ta tid dock, eftersom det är väldigt påfrestande när det är så varmt. Går ungefär att lägga tre stenarna gången, då man ständigt sitter i solen utan någon chans till skugga. Det positiva är ju att man får värsta brännan, hörde hur alla var lite smått avundsjuk på min fina bränna. Måste lägga ca 40 stenar om dagen för att bli klar till den 11e, som är min deadline. Får försöka lägga tidigt på morgonen och sent på kvällen bland myggen, för att inte få solfrossa som jag fick igår. 

Mina allergier börjar blomma ut också. Ögonen vill bokstavligen mörda mig och jag nyser konstant så att jag får huvudvärk, måste komma ihåg att införskaffa allerginässpray så jag inte nyser sönder hjärna och näsa. 

Nej nu måste jag ut igen och lägga sten och dra trall, ha de gott idag och glöm inte solskyddsfaktor! 

Kommentera här: