Spontanansökningar och svarta vinbär

Hej folket!
 
Kan stolt meddela att jag idag, utan att tveka eller undvika ämne, har spontanringt till fem företag för att göra spontanansökningar. Lyckan är otroligt enorm, skulle aldrig ha trott för tre månader sen att jag skulle bara kunna ringa ett samtal utan att vilja dö inombords. Det skulle aldrig ha gått utan den hjälp och stöd jag har fått från min coach på Manpower, vilket hon kommer få höra när hon kommer tillbaka från sin semester. Självklart kommer min vikarierande coach få cred också, som har hjälpt mig otroligt mycket med själförtroendet som man har tappat totalt när man har vart arbetslös. Nu känner jag mig mer taggad än nånsin över att söka jobb och hitta mitt drömjobb.
 
Insåg under dagen att vår buske med svarta vinbär börjar halvt ge med sig för hösten så jag sprang snabbt ut och plockade det jag kunde hitta som var moget. Det vart strax över en liter bär som det ska göra en himlans massa saft på, förhoppningsvis räcker resten till att göra svarta vinbärssorbet vilket jag väldigt gärna skulle vilja testa.
 
Dagens middag på menyn var chicken a la king, vilket är en storslagen favorit i vårt hem. Recept kommer inom den här veckan, tyvärr glömde jag ta kort på maten eftersom jag var så himla hungrig. Imorgon blir det panerad fisk med potatis och coleslav med fänkål, can't wait! Fänkål är något nytt för min del som jag aldrig har använt i min matlagning förr, det ska bli spännande att använda den.
 
Nu vart torkskåpet precis klart så det är dags att vika tvätt och sen hänga upp nästa korg med tvätt i skåpet.
Ha de gott och så hörs vi imorgon!
 
//Ika

Kommentera här: