Roadtrip

För att vara måndag, den kassaste dagen i veckan, har den vart väldigt bra. Jag och några av tjejerna åkte iväg i förmiddags till thuns för att hitta nya garderober, nog kom vi iväg majoriteten med varsitt plagg. Var mycket på thuns under min barndom, men efter en viss ålder slutade vi åka dit för vi hittade sällan nånting. Anser att butiken har blivit bättre med ha mer kvalitativa och snyggare kläder och skor än vad dom haft tidigare. Idag kom jag hem med en ny blus från zizzi, vilket jag inte visste såldes på thuns, kändes brottsligt att åka från thuns utan att köpt minst ett plagg från märket. 

Efter shoppingrundan samt vår snabba lunch på restaurangen utanför åkte vi snabbt till systemet innan vi drog oss vidare till Terez som kommit hem från sommarjobbet. Vi beställde hem sushi och gick iväg till Ica för att köpa glass, vilket vi kände oss värda självklart. Insåg under tiden vi åt att jag inte har ätit sushi på jättelänge och hur gott det är, kan inte fatta vad jag har gjort med mitt liv innan jag börja äta sushi, hur har jag överlevt? 

Efter intaget av sushi satte vi oss framför tvn och gottade i oss glass samtidigt som vi kollade på en tecknad film från 70-talet. Ett bra avslut på en perfekt dag helt enkelt.

Mina vänner måste tycka jag är skum som inte pratar så mycket, men när jag är med dem så känner jag att jag inte behöver prata, att jag bara kan lyssna och slappna av. Det är inte en känsla som jag får ofta och jag är otroligt glad över att kunna få den känslan tillsammans med dem jag tycker bäst om. 

Men nu ska tjejen som är helt slut lägga sig i sängen och samla energi för nästa dag, riktigt laddad nu inför den här veckan. Borde starta varje vecka så här, skulle inte klaga direkt. Ha de gott! 😘

Kommentera här: