Packat och klart

Nu är väskan packad mot nästa äventyr. Imorgon går bilen mot Göteborg för konsert med Robbie Williams och Olly Murs som förband. Pappsen har lånat en bil från jobbet så vi kan klämma in 7 pers i en bil, vilket blir med nöd och näppe. Men det ska bli kul, blir lite utflykter på söndagen till Liseberg och universeum mm innan vi drar hem på måndag.
 
Sen är det ju inte så långt kvar till skolan börjar igen. Dock måste jag klara minst 2 tentor för att få csn-bidrag till hösten, men det ska jag fixa. Det är sjukt att det redan har gått två år på utbildningen, att man bara har ett år kvar och sen är man klar. Tiden har gått så fort, känns som om det har gått några månader enbart. Att man måste börja söka jobb samt ex-jobb i höst känns väldigt konstigt, även fast det ökar ens chanser att få sitt önskejobb inom branschen. Jag kommer ju helt klart satsa på Uppsala först, så jag ev kan flytta in till stan i framtiden. Det är ju också sånt man måste tänka på till framtiden, vart ska jag bo? Hyreslägenhet eller en köpt lägenhet? Om jag ska köpa en lägenhet får jag ju bo kvar hemma en evighet innan jag hittar något som jag vill ha. Sånt får man börja planera på våren då man förhoppningsvis har jobb och sånt klart. Spännande! Jag är grymt taggad! :)

Kommentera här: