Väntans tider

Inser att i majoriteten av sitt liv så väntar man på något. Som i mitt fall så väntar jag på bussen som går om en timme, som ska ta mig till Tierp och där får jag vänta ett tag på ett tåg som ska ta mig hem! Lite less men om man vill slippa kortkontrollanter så får man bita i det sura äpplet och gilla läger helt enkelt.
Det är såna här dagar som gör att man allvarligt börjar lyssna på kompisarnas tjat om att jag ska flytta upp hit.
Då slipper jag vänta på tåget. Får visserligen vänta på bidrag varje månad, vänta på att tvätten ska bli klar samt att maten ska bli klar. Hur jag än gör så kommer det finnas en väntelista någonstans.

Frågan är vad som är bäst.
Att bo hemma och inte behöva betala hyra (ja, jag har världens bästa föräldrar), eller ska man flytta upp hit och betala hyra men slippa vänta på det/den där jäkla tåget/bussen?

Kommentera här: