Trött tjej

Tenta idag, gick inte bra. Känns sådär, mår skit för att mamma, pappa och syrran säger att jag ska klara det och så klarar jag det inte. Känns som mitt fel på något sätt, samtidigt som jag inte känner mig besviken alls. Då vi hade världens sämsta lärare som inte kunde lära ut, inte visste vad hon gjorde osv osv. Fatta inte hur hon vart anställd på skolan över huvudtaget? Hon kan knappt svenska eller engelska (är inte racist, men anser att man borde åtminstone ska kunna engelska om man ska vara lärare i ett annat land). Men strunt samma, omtenta nästa i alla fall.

Efter tentan så gick jag ner till centrum och köpte två par jeans på lindex innan jag satt mig på upptåget mot stan. När jag väl kom till stan så köpte jag ett nytt månadskort innan jag drog mig vidare mot mammas jobb där jag hängde en stund innan jag gick till studentbokhandeln för att köpa lite böcker tills nästa kurs. Fattar inte varför jag inte har köpt böckerna där tidigare för? Hur bra som helst, man behöver inte vänta i flera dagar innan man får böckerna, får enbart betala en pytteliten summa extra i butiken. men det stora plusset är att man har boken i handen när man går ut ur butiken. Men inser hur mycket det kostar att vara student! killen framför mig köpte kurslitteratur för över 2000 kr.. 2000 kr! Det är sjukt mycket pengar, mitt gick enbart på ca 1000 kr och så får man 10% på det, så landade priset på 900 kr. Men det är ändå dyrt, för två kursböcker och en kalender. Har 3 kursböcker kvar att köpa och ingen finns att köpa begagnat, som de kanske märks så är det huggsexa på dom böcker jag ska ha just nu så samma dag som böckerna läggs ut på blocket eller dyliknande sidor så försvinner dom illa kvickt. Så det blir lycknis på resten av böckerna.

Håller på att fylla kalendern just nu och jag ser hur dom vita tomma rutorna bara blir mindre och mindre. Alltså, när man var yngre så satt man med en tom kalender och villa att kalendern skulle se ut som min gör idag. Men nu när jag sitter här med den kalendern jag ville ha förr, så önskar jag att den bara var tom, helt tom. Vita sidor överallt vill jag ha. Välkommen till vuxenlivet!

Kommentera här: