Första dagen avklarad

Då har man vart på skolan för första gången den här terminen, tyckte att den här dagen vart väldigt lyckad då jag fattade precis allt som pågick och fick hyffsat bra nyheter. Som jag kanske har berättat förr så har jag tenta nästa vecka, eller snarare två. Först en mattetenta på onsdagen och sen en GIT-tenta på torsdagen (som jag ska göra hemma btw, underbart skönt). Men det var mattetentan som jag ville prata om, det är så att vi fick reda lite om tentan nästa onsdag. Det kommer vara 8 frågor (4 analys & 4 statistik), vilket känns bra. Så förhoppningsvis så kan man klara sig på det om man fixar statistiken. Sen så kommer vi även få ta med oss statistikboken till tentan, vilket är asbra och en formelsamling som hon knåpade ihop i början av kursen. Fick även reda på att vi får ha med oss anteckningar också! Vilket låter lite bra för att vara sant, sen så har vi även skärt ner ännu mer på sidor i matteboken så vi hinner läsa in allt vi kan hitills. Det känns som om hon inser att det ser bra ut för både oss och främst för henne om vi klarar tentan, därav så har hon gjort det enklare för oss. I början var hon inte bra alls, men förstås så var hon ju ny, vilket självklart är nervöst speciellt om man inte är bra på varken svenska eller engelska. Men nu har hon fått något annat självförtroende vilket är jättekul, det strålar" om henne kan man säga. Slutade runt 12.00, kände att jag verkligen ville hem så sprang till bussen som tog mig till station och därifrån tog jag mupptåget till V-holma. Där fanns det dock ett problem. Hade ingen skjuts, så bestämde mig för att gå hem. 1 tim och 15 min senare så kom jag hem från min enmils-promenad. Rätt slut och ont i fötterna såklart, men så värt det! Var fortfarande lite ljust ute och jag fick dagens motion utförd, score! Nej nu ska jag kolla det sista på intranätet innan jag packar skolväskan, så ska jag förstås vara lite social innan jag bestämmer mig för att slänga mig i sängen. Kommer vara en tidig morgonstigning och en sen hemkomst så jag tänker spendera mitt liv på skolan hela dagen! Tjingeling på er!

Kommentera här: