Big mistake

Åkte till skolan idag efter två dagars vågrätt läge hemma. Magsjukan verkade hade försvunnit hyffsat fort under onsdag natt. Vilade på torsdagen och bestämde mig för att det är skulle vara veckans turning point, att gå tillbaka till skolan på fredagen. Sagt och gjort, gick och lade mig vid 22.30-23.00 och vaknade 04.50 imorse, det var riktigt jobbigt. Tyngdlagen var helt emot mig, kroppen var seg, tung och smärtsam. I vanligt fall flyger jag upp ur sängen och börjar förbereda för skolan, min imorse det var punkten då jag kände att min kropp inte hängde med över huvudtaget då alarmet på mobilen slog igång på högsta volym. Fast man kan ju inte klandra kroppen heller, då man har vart magsjuk så är det ju inte så lätt att komma in i sina vanor på en gång. Så jag gick upp och drog senare iväg till skolan där det flöt på bra tills lunchen kom. Kände mig lite konstig på tåget på väg upp till Gävle men tänkte inte mer på det, trodde det var skutskärslukten som gjorde mig illamående. Vi drog oss mot matsalen där vi hade det rätt bra ändå. Vanligt fall så går vi uppdelade i den tekniska inriktningen, tjejerna går i en grupp och killarna ör uppdelade i flera, men ingen hatar ju någon annan hoppas jag. Men idag "lunchade" vi tillsammans tjejerna och killarna och det var riktigt kul. Vi prata, vi skratta, vi lärde känna varandra och så vidare. Det var ju inget fel med det, men det var väl lunchen som inte var den bästa för mig. Tänk dig att du har vart magsjuk i två dagar, under dom två dagarna har du fått i dig skorpor och en färdigrätt sammanlagt, plus en nertvingad soppa. Och då ska man sätta sig och äta lunch, LUNCH! Fattade inte riktigt hur jag tänkte där, hade iaf med mig en färdigrätt som bestod av pasta, kyckling och svamp med sås och sallad. Min mage kan jag säga var inte direkt glad på mig efter det. Från 12.00 till 19.00 har man haft konstant magsmärta, då den upprepande vart så smärtsam så man inte visste vart man skulle ta vägen, om man skulle skratta eller gråta. Min mage var väldigt ovan, antar jag. Men jag sitter här och jag lever. Har fått i mig lite soppa vid åtta tiden (utan att få i mig något annat på 8 timmar). Snacka om att magen anpassar sig snabbt då man är sjuk och inte äter något alls. Lär ta ett tag att få upp alla bra vanor igen men det är ju värt det i slutändan, eller?

Kommentera här: