Sick friday

Förr i tiden vart jag aldrig sjuk, även då jag ville bli sjuk eller då jag inte ville bli sjuk så blev jag inte sjuk. Men nu jäklar. Det är som om jag är en måltavla, typ som om jag har en blinkande neonskylt ovanför huvudet där det står "Den här tjejen är typ aldrig sjuk!". Så här sitter man, för några veckor sen så var man magsjuk, nu har man feber. Det här är nog faktiskt rekord, för det första att jag blir magsjuk som jag inte vart sen jag var riktigt liten, för det andra att jag har feber och blir soffliggande hela dagen i soffan är ännu mer chockerande, brukar kunna springa runt och studsa för fullt då jag har haft 39 graders feber men inte den här gången.

Antar att det är för att jag är stressad och för att jag sover dåligt som gör att jag blir sjuk, skulle inte kunna tänka mig något annat. Äter dåligt kanske jag gör också, har slarvat en hel del med mellanmål och vilka tidpunkter jag ska äta osv. Vet inte om det är en orsak till att jag är sjuk ofta, men här sitter man iaf sjuk och ingen ätlust.

Får se om jag åker till stan imorgon upp till mormor, vill inte att mormor ska bli sjuk då hon är i Thailand, skulle inte vara roligt alls. Så vi får se hur morgondagen blir, om jag sitter hemma själv och kollar på melodifestivalen on my own eller om jag sitter med resten av familjen uppe hos mormor. (Familjen= Mamma, pappa, Lina, Micke & mormor) Som det känns som nu så åker jag absolut inte dit imorgon, men får ta en ibumetin innan jag går och lägger mig, så får man se hur man mår imorgon helt enkelt.

Kommentera här: