Onsdag

Har börjar att rensa på skrivbordet i kontoret, börjar se skapligt ut nu, men jag har lite idéer som jag ska fixa på fredag då jag är ledig. Känns som om jag har lite planer för det här rummet, eller önskedrömmar. Jag ser potential i rummet. Kanske en hörnhylla ovanför datorn så man får plats med lite mer saker så det förhoppningsvis blir lite mer organiserat här inne. Sen all den här "skiten! bredvid en som gör att man knapp kommer in eller ut ur rummet, som skulle vara bra att få bort på något sätt, men det lär nog inte gå. Men jag har lite planer och jag hoppas att det skulle kunna gå och framföra i framtiden. Idag så har det inte hänt så mycket i min värld, åkte iväg imorse in till stan för att köpa busskort innan jag tog nästa tåg upp till Gävle igen, Kom upp till Gävle, köpte lunch, gick till skolan, åt lunch, plugga lite, klasskompisar kom, orkade inte plugga, lärare kom, seminarie, sen hem. Kortfattat och bra! Det var egentligen meningen att jag skulle sluta 18.00 idag och inte komma hem förns runt niotiden, men vi slutade 15.45 istället, haha! Det kallar jag kolla på innehåll, vi hade en inhoppare idag som våran lärare starkt rekomendera. Vilket jag tyckte hon gjorde bra, kanske vart lite skakigt då han vart inkastad så fort och inte hade svar på uppgfter osv, men vi tog oss igenom allt och vi gjorde det mycket fortare än vad vi skulle ha gjort med våra vanliga lärare. Det som jag tyckte var roligast var att vikarien jobbade som lantmätare i Uppsala, ett av dom ställen jag har sökt sommarjobb på + att man bor där själv! Vilket är väldigt häftigt! Eller inte, men jag tyckte det var rätt coolt att ha en lärare från ens "hemtrakter", som en av dom förra mattelärarna vi hade i början av programmet, som hade bott i Storvreta under en viss tid i sitt liv, så han visste ju en hel del om Vattholma och om Tensta. Rätt kul att få en annan kontakt med lärarna om man säger så, dom verkar "snällare" då, man hamnar på samma nivå liksom. Nej nu ska jag gå och packa min väska och förbereda min frukost förns imorgon bitti då man ska upp 05.00, då kan man bara gå till kylskåpet hämta frukosten och bara börja äta och ta det lite lugnt. Plus att man packar väskan och det mesta kvällen innan så kan man egentligen gå på vid 05.30 säkert, men jag gillar den timmen jag har på mig att klä på mig, äta frukost och göra absolut ingenting. Nej packningsdags var det!

Kommentera här: