IT-tjejen

Känner mig rätt teknisk idag. Pappa köpte tidigare i veckan en ny dator till deras sovrum, så jag och systeryster satte oss idag och installerade ihop alltihopa. Dock så hjälpte jag mest till med att hålla sladdar och städa bort allt damm i sovrummet, men det kallar jag att installera! Så nu har vi en ny dator till mamma och pappas sovrum och så slängde vi in den "gamla" i mitt gamla sovrum, som nu heter kontoret (fast jag kallar det mer rummet med alla grejer som inte får plats någon annanstans). Senare efter att jag hade kommit hem från bygdegården där det var en massa dansgrejer på schemat, så fick jag för mig att fixa skype till min ipod. Så nu kan jag tekniskt sätt ringa från min ipod vilket känns kanon. Vilka härliga möten det kommer bli, slipper en varm dator i knät och micken som måste sitta rätt så det inte blir rundgång. Behöver bara lägga mig i sängen, slå igång ipoden och starta mötet med resten av gruppen (DOS Ungdom). Så jäkla nice!
Så jag känner att jag har varit teknisk idag, lite av en IT-tjej. Dock så har jag inte suttit så mycket vid den nya datorn, då mycket av mina grejer ligger på den här datorn. Kommer nog fortsätta ha det så, så slipper man fajtas om den andra datorn. Så dom kan fajtas om den nya, så tar jag den gamla ;)
Visserligen så kommer jag använda min bärbara dator också plus min supersmarta ipod ;)

Nu ska jag göra lite stuff innan jag går och lägger mig, tidig uppgång imorgon bitte. 04.50 står alarmet på, hua!

Kommentera här: