Peppar peppar, Uppsala - The place to be!

Glömde berätta att jag var på gratifikation (tackmiddag) igår med folkdanslaget på Peppar peppar som ligger väldigt centralt, max 5 min gång från station. Jättemysigt ställe, modernt inrett, bra utplacering av möbler, prydligt vitt. Möttes av en bar det första man gjorde när man kom in, där man kan vänta på sina middagskamrater kanske till och med ta en drink eller två. Man blev väl välkommen och man blev placerad vid sitt bord inom god tidsmarginal. Sen så beställde man dryck (mat var redan förbeställd) innan förätt och dryck kom in.
Jag och Ellen tog Briska Granatäpple, som var supergod. Dock finns den inte att köpa på systemet, men vi har bestämt oss för att beställa en back på 24 flaskor! Sen när förätten var uppäten (beställde ingen förätt, överlevde på hårt bröd och någont slags färskost) så kom huvudrätten. Jag hade beställt reninnanlår med västerbotten- och svamppaj och jordärtskockspure. Det godaste jag har ätit någonsin!!! Försökte äta så långsamt som det bara gick och njuta av varenda tugga, men det var väldigt svårt. Dock så var det första gången jag åt något som var hyffsat rött och blodigt så min mage mådde inte riktigt bra efteråt, men sånt lär man sig väl! Sen kom efterätten (Creme brulee med kanel och lime, med en kula äppelsorbet) som var så himla god, äppelsorben var sagolik och skulle nästan kunna tagit enbart äppelsorbet om det fanns en möjlighet! Ska börja undersöka sorbet lite mer på somrarna, då det var väldigt kallt att äta det. Lär vara riktigt gott och svalkande en varm sommardag. Sen var det dags att betala för notan och tacka alla för en trevlig middag. Överlag så var allting perfekt och jag kommer vilja besöka stället igen. Dock så är det rätt dyrt där, så det lär ju ta ett tag innan jag går dit igen, måste samla in lite pengar först till det, men det är värt det!

Men för övrigt så rekomenderar jag verkligen detta ställe för alla som är i närheten av Uppsala och skulle vilja äta något gott på en bra restaurang men kanonbra personal!

Kommentera här: