Old tracks

Sitter nu med nyduschat hår tills skoldagen imorgon, går upp kl 5 så jag ska förbereda allt innan jag går och lägger mig den här gången så jag enbart behöver göra lunch/matsäck och äta frukost typ. Har försökt gjort så varje gång, men varje gång så lyckas jag ändå med att springa runt 5 minuter innan pappa ska skjutsa ner mig till bussen, springa runt och plocka ner det sista i väskan. Typiskt mig! Som i dag tex, skulle jag städa mitt rum, tvätta, packa, plugga och baka. Gjorde det roliga bakade, tvättade och diskade under tiden av baket. Tänkte sen att jag kunde vara extra snäll mot mamma och vattna blommorna med. Tvätten vart klar och jag tänkte att jag kunde vara effektiv och tvätta en tvätt till, då det finns några kläder som jag vill ha med mig till Linköping. Tyckte sen efter att ha startat torkskåpet och tvättmaskin att jag kunde slappa lite, plugga lite innan slappandet och sen glömde jag bort tiden. Så resten gjorde jag på max 1 timme, plus att jag hade glömt att gå ner till Råstaberg och hämta farfars cykel som står nere hos oss för tillfället! Nu har jag bara packningen kvar som behövs göras då jag inte kommer hinna med så mycket imorgon då jag kommer hem sent från skolan. Vill jag packa? Absolut inte, det är det tråkigaste som finns, händer varje gång jag ska packa, väntar in i det sista, kommer säkert springa runt som en tok på fredag och plocka det jag ser framför mig. Haha!  Tur nog så skrivaer jag alltid ner en checklista nuförtiden så det underlättar för mig att packa! Nej nu blir det Greys anatomy :)

Kommentera här: