Några år senare..

Skämt åsido, men har inte vart på bloggen på ett bra tag. Har ingen bra ursäkt till det heller förutom att jag inte orkar eller hinner, vilket verkar vara den ursäkt man använder mest nuförtiden. Men det går bra nu, är typ klar med matteboken, fattar vad det är jag håller på med och snart börjar vi med nya kurser! Bara den hemska tentan återstår på den här mattekursen som man har hållt på med sen augusti. Enligt lärarna så ska den här tentan vara den svåraste tenta under min utbildning. Så det gäller att man satsar och om man klarar det så känns det som om man kommer till himmelriket. Så nu är man ledig tills nästa torsdag, hade dock velat haft flera räknestunder för att känna mig extra säker istället för att få ledigt en vecka liksom. Nej nu ska vi vara positiva!!

Håller på att göra lunch just nu, blir nudlar med räksmak, samtidigt ska jag skriva ut lösningar från duggan som inte gick så bra och förra årets tenta så ska jag sätta mig och kolla igenom den efter lite tips.
Då det var Stig-Göran som gjorde den tentan, så lär jag ju få reda på hur han lägger upp sina tentor, vilket är en STOR fördel. Satsar allt inför tentan, bevisar för mina tidigare mattelärare att jag (som knappt fick G i högstadiet) kan klara av matte D. Suck on that!

Kommentera här: