Less på min situation

De senaste månaderna så har jag räknat upp fördelar & nackdelar med att bo på landet och i stan, eftersom jag var så less på min vardag då jag har så svårt att ta mig till saker. Men det är ju en av mina negativa dagar så om några dagar så är jag väl överlycklig över att bo på landet.

Fördelar/nackdelar med att bo på landet ur min synvinkel
+ Fin natur och "god" luft
+ Folkdansen
+ Samhället (man känner alla och är kompis med andra)
+ Jättebra promenadstillfällen överallt!
- Enda sättet att ta sig någonstans är med bil eller andra fordon
- Vid vintern så kan jag inte ta mig någonstans
- Bussarna går enbart tidigt som fan och man kommer inte hem senare än kl 17.00 om man inte har skjuts
- Man kan inte ta del av det som händer inne i stan
- Man kan inte umgås med kompisarna när man vill
- Man måste planera flera dagar innan man ska göra något
- Man kan inte bestämma 30 min innan att man ska till stan om det inte är sommar

Fördelar/nackdelar med att bo i stan ur min synvinkel
+ Det går alltid bussar och tåg överallt
+ Allt finns där
+ Man kan bestämma sig 5 min innan man ska in till centrum
+ Man behöver inte oroa sig om skjuts eller så
- Bullrigt i stan, men det är ju en vanesak
- Man behöver inte tänka på vad man ska göra för mat flera dagar innan, man kan gå och köpa det man är sugen på!


Nu kommer jag inte på så mycket mer, men jag måste även tänka på att om jag inte hade bott på landet så hade jag troligtvis inte börjat med folkdansen, vilket är bland det bästa och det viktigaste i mitt liv! Så ska nog inte klaga så mycket egentligen.

Kommentera här: