Torsdag

Idag har det vart jobb på schemat! Yes ni läste rätt, idag har jag jobbat. Var hos ett gammalt par som skulle ha öppet hus då gumman fyllde 75, så jag skulle hjälpa till med att fylla på med mat, diska mm. Fick 500 kr för det som jag kommer spendera väl i helgen! För då skajag nämligen åka båt med mammas släkt, en sen födelsedagspresent till min morbrors sambo som fyllde 50 i maj. Och under den här helgen som vi är iväg så fyller min kusin som är med på båten 20 och det ska ju självklart firas! :) Väskan är packad till 90%, det enda som är kvar är neccesär och en tröja sen är jag klar, medans mamma och pappa inte ens har tagit fram någonväska att ha kläder i, men dom har börjat tänkt på vad dom ska ha på sig för kläder när dom åker iaf. Det är väl en början. Känns som om jag har med mig lite mycket kläder men jag är en av dom personer som vill ha valmöjligheter, jag vill inte känna mig strypt för jag inte har tillräckligt med kläder med mig, är alltid den som har med mig en outfit extra eller några extra tröjor & byxor. Annars skulle jag vara jättestressad för jag inte vill skita ner kläderna, för jag måste ha dom hela dagen, och om det blir lite extra kyligt så vilja ha med mig lite tjockare kläder för att slippa frysa. Sån är jag, så därför kommer jag alltid med en större väska än dom andra och alla kommer skratta åt mig! Tur nog så finns det plats för andra kläder så jag ska se till att mamma eller pappa kan dumpa kläder där i också så blir jag nog inte lika retad! Men nu ska jag gå och vispa grädde till jordgubbarna som mamma och pappa har köpt på stan! Funderar på att lägga det på en marängbotten som mormor har gjort för ett tag sen så får man en marängtårta! :D

Kommentera här: