En perfekt sommardag

Sitter med mamma, pappa och syrran i vardagsrummet med datorn i knät, medans syrran läser skvallertidningen och mamma och pappa kollar på Robin Hood (serien). Har tagit mig lite godis och ska börja lägga in låtar på min nya spotifylista "Party"! Har insett att jag inte har någon riktigt bra dunkadunkalista, eller det blir ju inte bara dunkadunka, det blir ju låtar som jag gillar att lyssna på när jag vill ha lite extra roligt!

Men vi kom hem ungefär runt halv åtta efter att ha varit på stan sen i förmiddags! Det började med att vi stack en snabbis till Byggmax för att kolla på golv till köket! Sen åkte vi till mormor där även Micke (morbror) var. Vi tog en fika och åkte till studenternas för att spela minigolf. Vi delades upp tre och tre (mamma, pappa, syrran & jag, Micke, mormor). Jag gillade att jag inte kom i samma lag som familjen, för dom enda gångerna då jag spelar minigolf så är det just med familjen, så det var väldigt skönt att spela med några andra för en gång skull. För man kan ju säga att jag är mot det medelmåttiga/dåliga hållet när det gäller minigolf, medans mamma, pappa och syrran är skitbra! Spik efter spik efter spik ser det ut på deras resultat. Visserligen var mormor och Micke också jättebra, men eftersom jag inte har spelat med dom någon gång själv så uppskatta jag det mer. Men jag kom sist i alla fall och bestämde mig då att jag ska försöka leta efter andra minigolfvänner, för mer jämn nivå!
Sen så åkte vi hem till mormor för att äta mat, vart hederlig sommarmat! Färskpotatis och burkskinka med mimosasallad och fräsch sallad! Supergott! Och så fick vi fika såklart, som också var supergott! :)
Efter det så åkte vi mot Gränby för att småhandla lite! Jag kom hem med två långa linnen från Gina tricot som i vanligt fall kostar 129 kr/styck men tack vare sommarrean så kosta dom 29 kr/styck :D Överlycklig över vilket kap jag har gjort! Men sen åkte vi hem och åt varma baguetter med skagenröra. Så nu sitter vi här, det var ett tag sen jag startade inlägget så nu är det bara jag och mamma här, då syrran har gått och lagt sig och pappa kollar på speedway på mitt rum! Nu är min spotifylista 10 timmar lång och jag ska stänga av datorn!

Godnatt på er

Kommentera här: