Magont och sagan om ringen

Har haft en obehaglig känsla i magen nu i ett dygn, man kan väl lika gärna säga att det gör ont. Om man kan förklara smärtan så kan man väl säga att det känns som om man har spytt hela dagen så man är helt slut i hela kroppen och magen framför allt. Eller som om man är helt mörbultad, som om någon har stått och slagit på min mage konstant. Mår illa vid vissa tillfällen och springer runt och smårapar ungefär hela tiden (fräscht... eller??). Och det sjuka är att det är inte första gången jag klagar på att ha ont i magen, men har inte lyckats lista ut vad det kan vara riktigt än. Men nu sitter jag iallafall med en mugg med vatten, då mamma tror att jag har druckit för lite vatten om dagarna som gått den här veckan. 
Just nu så sitter jag i vardagsrummet där pappa sitter och kollar på Sommar med Ernst medans mamma sitter vid datan och spelar Sims 3. Har läst lite idag och jag kommer nog läsa lite mer senare eftersom boken snart måste in till bibblan igen. Har föresten inte berättat vad jag läser för något!
Jag bestämde mig strax innan sommaren att jag skulle läsa Sagan om ringen triologin, så jag sökte lite på internet och kolla om Tolkien hade skrivit några mer böcker runt Sagan om ringenböckerna, visste att han hade skrivit bilbo en hobbits äventyr sen innan. Men jag sökte och fick till en ordningslista på 7-9 böcker som jag skulle försöka läsa klart under sommaren. Dock så har jag bara kommit halvvägs in i andra boken på listan "Ringens brödraskap". Det går riktigt segt att läsa ibland då det är många kapitel som inte ens tar upp i filmen så man får tänka till och försöka att inte hänga upp sig på olikheterna! Så jag kanske var lite ambitiös med att sätta mål på att läsa klart alla böcker.. Så jag kommer sätta ett nytt mål till slutet av året! Känns lite mer realistiskt då jag har tagit på mig en hel sommar på en bok där jag är på sida 279 och boken innehåller 512 sidor! :)

Kommentera här: