Andra utvägar

Det börjar bli sent som attan här, men eftersom det är sommar så kan man vara vaken lite till, jämfört med min syrra som måste jobba imorrn! Visst ska jag inte vara skadeglad då hon tjänar sjukt mycket pengar plus att hon fortfarande bor hemma så har hon en hel del på sitt konto vid det här laget. Men ska inte klaga jag heller då jag inte är i behov av pengar för tillfället!

By the way så fick jag svar från studievägledarn på högskolan i Gävle idag. Jag hade skrivit ett mail och frågat om det finns någon statistik om hur många som hoppat av utbildningen (en dum fråga egentligen) och så ville jag veta hur många dom tar in per inriktning på lantmäteri. Fick ett svar att dom inte kan se statistik eftersom det varierar från år till år och att dom tar in 20 pers per inriktning. Och då har jag ju också sett på statistiken att 41 och 37 har valt inriktningarna som första hand och jag är reserv 2 och 3. Så om alla 20 som har kommit in på inriktningarna har inriktngen som första hand så ser det ju rätt mörkt ut. Så jag funderar på att kolla med studera när sista dagen är då man kan sen anmäla sig för kurser så man känner någon trygghet.

Igår så åkte vi som sagt till Kolmården så jag kanske bjuder på lite bilder! Den här dagen har bjudit på lite sol, slapphet och tänkande! Nu är det bara jag och mamma kvar i vardagsrummet då dom andra två har stupat! Så nu ska jag vara lite social, godnatt på er!

Kommentera här: