Vad har du för drömbil?

När man tar körkort så köper man alltid något begagnat som man kör runt i i några år innan man avancerar och köper någon bätre begagnad bil och oftast så fortsätter man i samma spår med att bara ha begagnade bilar. Missförstå mig inte nu, men begagnade bilar är ju bra, men jag skulle nog aldrig känna den här känslan som många säger när dom köper något begagnat "min nya pärla", "min nya bil" osv. Jag kommer ju också börja i begagnatträsket, men jag ska komma ur det träsket när det finns ekonomi till det och köpa en ny bil. Och jag vet redan vad jag skule vilja ha! Jag vill ha en bil som:

- Lätthanterlig
- Behöver inte ha 4 dörrar, bara det finns hyffsat med benutrymme för alla i bilen.
- Lagom stor bagagelucka, eftersom man åker iväg på olika läger och festivaler så kan det ju vara bra med en bagagelucka som har plats för mycket packning.
- Drar lite bensin
- Hyffsat billig

Och jag vet vart jag ska kolla efter dessa krav jag har på min drömbil! På TopGears hemsida. Har kollat på programmet i flera år och jag har faktiskt lärt mig att om det är några som kan tipsa dig om bra bilar så är det dom. Gick in på deras sida och såg att dom hade som en lista där man kunde kryssa dom kraven man hade och vilket pris man skulle kunna tänka sig att köpa bilen för och så får man några alternativ på bilar som skulle passa dig enligt dina krav. Men om du vet vad du gillar för bilmärke så kan du ju också kolla på deras bilreccensioner! Där hittar du allt från sportbilar, muskelbilar, familjebilar och till och med skrothögarna! Det man får vara beredd på när man går in på hemsidan är att allt var på engelska! TopGears hemsida


Kommentera här: