Mys med Tensta folkdanslag

Kom hem för en timme sen ungefär från bygdegården där det har varit julgransplundring och 85-årskalas! Våran fina lilla Maj fyllde 85 år idag och det firade vi med en massa folkmusik, smörgåstårta och en massa presenter. Jag och Ellen turades om med min kamera och filmade och tog en massa kort under dagen så jag ska försöka ladda upp några filmer här!

Innan firandet så var det ju som sagt julgransplundring! Det var nära att jag inte kom fram till bygdegården, pågrund av all snö på vägen. Men till slut så kom jag fram, men vi trodde ju att det inte skulle komma några barn, men det kom faktiskt rätt många, ca 20-30 barn måste det ha vart. Men det här året var ju inte som alla andra år när det är julgransplundring i bygdegården. Nej för nu hade vi nämligen en trollkarl på besök, trollkarlen Jakob som underhöll oss. Det var inte bara barnen som samlades, även dom vuxna samlades och skrattade nog faktiskt mer än barnen!

Imorgon ska det bakas cheesecake! Har fortfarande inte lagt upp det gamla receptet på fryst daimcheesecake som försvann in i glupska magar på nyår, tur nog så lyckades vi rädda än från att bli uppäten! Så den ska vi också äta på lördag, då vi ska fira mamma. Tillsammans med daimcheesecaken så kommer vi bjuda på vanlig chokladcheesecake som vi gör i ugn och på ett helt annat sätt! Så jag ska försöka lägga upp dom recepten också!

Kommentera här: