Vampyrens märke

Har precis läst klart min bok som jag fick i julklapp av fina Lollo, Vampyrens märke av P.C Cast & Kristin Cast. Älskar den! Den har spänningen, det roliga, romantiken, skräcken, dramatiken. Ordlös, har svårt för att beskriva varför jag gillar den, jag bara gillar den helt enkelt. Har tagit ett citat från Bonnier Carlsen som förklarar varför jag gillar den så mycket

"Den är väldigt lik vår egen vardag, man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer.
Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (japp, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!"


Ska helt klart åka till akademibokhandeln och köpa resten av serien, House of night. Ska även köpa nästa bok i Sookie Stackhouse-serien så fort jag kommer till stan, om den har kommit ut vill säga :) Har ju pengar nu igen så det vore lite härligt med nya böcker i bokhyllan då man har slängt alla gamla tonårsbörckar som man köpte då man premunerade på Funtasie bokklubb!

Kommentera här: