Söndag

Äntligen har jag fått mitt schema från skolan, men det ser ju något mysko ut! Har två lektioner samma dag, samma tid i olika salar. Så jag undrar om schemat verkligen stämmer, får kolla upp det på måndag! Ska ju även till läkaren på torsdag så känner mig lite nervös inför att nämna det till läraren och säga att man inte kommer kunna delta på lektionerna under den dagen! Eventuellt kan jag vara med på morgonen om jag får gå tidigare, att jag tar sj-tåget som går 12.06 från Gävle och så kommer jag inte tillbaka till skolan efter sjukhusbesöket.  Men sånt löser sig alltid!

Mormor är här nu och dom håller på att fika och kollar på fridrott, usch för sport! Asså jag är ju inte anti mot sport men det är så att jag inte tycker det är kul att kolla på, för det är ju verkligen så tråååkigt! Men den här dagen blir en lugn dag för jag måste ladda upp för skolan imorrn, ska först in till stan med mammas tåg för att fixa busskortet, sen så tar jag nästa tåg upp till Gävle som går en halvtimme efter att jag har kommit in till Uppsala, stressigt va? Men tänk hur skönt det kommer bli med månadskort, får ju åka hur mycket jag vill! :) Skål för det!

Kommentera här: