Off we go to school!

Snart så åker man iväg till tåget som kommer tuffa iväg mot Gävle, kommer fram halv tolv i Gävle och då ska jag faktiskt GÅ till skolan. Jag kommer försöka gå varje dag för att få lite extra motion samtidigt som det är betydligt billigare än buss! Idag är det matte på schemat, som igår. Gillar mina mattelärare som är medveten om att det är många i klassen som har svårt för matte, varav jag är en av dom. Ena förklara att matte är som en kulle man ska gå över, för vissa går det bra att komma över, för vissa går det lite saktare och mer kämpigt. Men det finns ett krök på kullen och det är kröken vi ska sträva efter, och när vi kommit över kröken så blir det enklare! Och vi kommer vara överlyckliga över att ha kommit över kröken, vilket jag kan hålla med om. Jag höll ju på att spricka av glädje då jag klara matteC-kursen! Men nu måste jag pysa, tjingeling!

Kommentera här: