Jag vill..

Ha körkort, nu! På en gång, bara kunna önska sig ett och någon kommer och knackar på dörren och ger en ett körkort så man bara kan sticka ut och köra! Men det skulle ju inte riktigt funka, oturligt nog. Jag hinner ju aldrig övningsköra och när det väl finns tid så är jag helt slut av mina andra sysslor och det är ju inte bra att ge sig ut på vägen utmattad eller! Och det måste ju passa med mamma och pappa också då det är dom jag övningskör med, och dom kommer ju inte hem förräns på kvällen och då vill dom sätta sig vid tvn och slappa resten av kvällen, inte sitta i passagerarsätet och tänka att vi kommer krascha närsomhelst. Tror inte att mamma och pappa tänker så, även fast jag bara har övningskört tre gånger. Anser att jag har lyckats hyffsat dom gånger jag har övningskör, behöver bara finslipa sakerna, och lära mig nya grejer såklart. Sen när jag känner mig redo så kommer jag ta en intensivkurs i Gävle, och så hoppas vi att jag har körkort innan sommaren kanske? Skulle vara riktigt skönt att ha körkort då, kunna åka exakt vart man vill!

Det enda jag behöver hitta är intyget på att jag övningskör....

Kommentera här: