Gävle Högskola - First day

Sitter just nu och nickar till då och då. Vaknade imorse kl 05.00 efter ännu en orolig natt. Har inte kunnat sovit ordentligt under de här dagarna jag har vart sjuk, så inte undra på att man är lagom trött. Ögonlocken känns så tunga och det svider mer och mer samtidigt som jag försöker kämpa för att ha dom öppna. För jag kan inte somna nu, då kommer jag ju vakna supertidigt imorgon och då ska jag ju inte ens göra något. Det beskriver nog lite hur jag känner mig efter min första dag på skolan. Missförstå mig inte, jag älskar det! Jag gillar rutinerna, dock kanske jag inte är så förtjust i pendlandet som tar upp ca 2.30 timmar om dan men det var mitt beslut att pendla så det får jag leva med.

Om man ska sammanfatta min första dag utan att vara för långdragen så kan man väl säga att dom andra eleverna i min klass verkar vara schysta, dom jag har pratat med iaf. Ingen har riktigt vågat att bryta isen än. Lärarna verkar vara jättesnälla, rektorn verkar vara en riktig pajas (på ett bra sätt), blev utvald av en kårmedlem som sa "nolla, stå upp!" så jag fick stå upp medans 450 andra elever satt, kom med i nollgruppen indianerna och den viktigaste regeln är att inte bära gröna kläder. Träffade en riktigt schyst tjej tack vara min nollgrupp som inte går i min klass, fixat kårleg och passerkort!

Den här veckan så kommer det vara nollning på schemat, ikväll skulle vi egentligen målat klart våran påle som våra gruppledare inte hade hunnit klart med sen så skulle det vara fest i röda BARacken. Dock så kunde jag inte vara med då jag måste pendla över 1 timme för att komma hem. Ångrar nog lite det där med att bo hemma även fast det har sina stora fördelar.

Kommentera här: