Valborg, NU KÖR VI!!

Idag så är det en speciell dag, det är valborg. För er andra som inte bor i Uppsala så kanske ni har en vanlig dag då ungdomarna sitter hemma vid datorn. Men i Uppsala så är det fest som börjar tidigt på morgonnen med champagnefrukost sen drar man iväg till någon park där alla ungdomar (över 18) hänger och har piknick. Sen på kvällen så drar man iväg till ett annat ställe och festar eller kollar på en kase. Min valborg börjar vid 12.27 då jag tar tåget in till U-sala för att köpa lite smått och gott innan jag beger mig till ekonomikum och hittar mina kompisar som är någonstans i havet av människor. Sen sitter man där i några timmar, sen ska jag iväg för att köpa mat att grilla till kvällen med ett annat kompisgäng som jag senare ska följa med ner på stan för att träffa ännu mer kompisar! Det här är första gången då jag är inne i stan hela dagen, så jag hoppas att det blir superskoj och att allt går som det ska!

Kommentera här: