Tuta och köra

Nu när man är vuxen så vill man ju göra lite mer saker, som kanske ligger lite längre bort. Då finns ju alltid alternativ hur man ska ta sig dit. De här är mina alternativ
- Åka kollektivt (närmsta kollektiva alternativet 1 mil bort) 
- Gå/cykla (känns lite galet, va?) :)
- Fixa skjuts
- Ta moppen

Som man kanske ser så är det rätt lite valmöjligheter. Och nu när man är tillräckligt gammal så får man ju ta körkort och det är ett av mina mål under 2011, att ta körkort. Så det första jag ska göra nu är att hitta en körskola för eventuella körlektioner, teorikurser och riskutbildningen mm. Funderade först på att ta en intensivkurs tills jag såg priserna. Dock så är ju allt under en kortare period, vilket är positivt. Men jag har en känsla av att jag kan få det så mycket billigare om jag självplockar kurser mm. För det smarta är väl att övningsköra så mycket man kan med mamma och pappa och så tar man lektioner i det man har svårt med! Så nu ska man vara på mamma och pappa, att man vill börja övningsköra! Nej nu ska jag ut i solen och läsa mina körkortsböcker som jag fick av min gamla danslärare :)

Kommentera här: