Running trough the woods

Ska ju hålla på att gå ut och gå en sträcka på minst 5 km varje dag för att komma i form till vårruset som jag eventuellt ska gå med mina kompisar. Så jag bestämde mig för att gå upp mot skogen och gå tillbaka. När jag kommer upp i skogen så ser jag en stig som jag har varit jättesugen på att gå flera gånger tidigare, så jag svängde in på stigen och såg hur grusvägen försvann bakom granarna. Vart totalt förälskad av att gå på den lilla stigen, blåsippor och fågelkvitter från varje gren! Gick i rask takt på stigarna och vid vissa tillfällen så jogga jag till och med! Till slut så hade jag kommit så långt in i skogen så jag inte kunde höra motorvägen, som ligger max 30 meter från grusvägen, så jag funderade på att vända då jag plötsligt hörde en massa prassel från buskarna 10 meter bort. Jag visste redan på en gång att det var inte en fågel som lät så mycket, så jag trigga upp mig rätt rejält och vänder mig om och springer för mitt liv tillbaka. När jag kommer till grusvägen igen så inser jag hur ont jag har i fötterna, skavsår. Gick smärtsamt hemåt, kom hem strax efter halv fyra vilket betydde att jag hade gått över en timme. Att jag promenera över en timme var jättebra, men inte bra för mina stora fossingar :( Nu ska jag vårda om dom och ta det lite chill :)

Kommentera här: