Partaj i stugan!

Nu är det inte långt kvar tills mina fina vänner kommer hit för att fira mig! Åkte en snabbis in till stan för att köpa lite nödvändiga saker tills ikväll, lite godis, chips och sånt som inte inhandlades igår. Gick även in på systembolaget för första gången. Var så himla nervös eftersom jag hade läst på deras hemsida att om dom är osäkra på den som ska köpa så säljer dom inte, och man kan råka ut för ett internförhör om man ser misstänksam ut. Så gick in där kl 11 på morgonen och gick runt ett tag innan jag hittade dit jag skulle, sen så tog det en stund till för mig att bestämma mig för vad jag ville ha. Men till slut så tog jag 3 cider och gick mot kassan, hyffsat nervös. Kommer fram till kassan och lägger upp det jag ska köpa på bandet och på en gång innan hon hinner ta hand om mitt köp så tar jag fram id-kortet försiktigt (har ett litet fint darr på handen och ett nervöst leende på läpparna), och allt gick alldeles utmärkt! Jag tror jag var mest nervös eftersom jag gick dit alldeles själv. Tog sen bussen till V-holma och tog sen lillskiten hem (lillskiten = min moppe). Så här är det nu dukat, tillbehöret till tacosen är fixat, efterätten är fixad och det är till och med dammat! Ska bara dammsuga och sen ska jag duscha. Så det är väl bäst att jag sätter fart nudå!

Kommentera här: