Jakt på brunhet

Har aldrig vart riktigt brun sen jag har varit liten och så fort jag går ut i solen så blir jag röd som en kräfta och lever sen inomhus resten av sommaren. Så när det är höst då alla har den snygga brännan och snygga kläder som passar perfekt till brännan så försöker jag dölja så mycket av min kropp som det bara går. Så jag tänkte att det kanske är min tur nu att få bli brun och då har jag sökt runt på olika sidor om huskurer för att lätt bli brun utan att anstränga sig. Det här är de kommentarer/tips jag har sett på varje sida:

- Dricka morotsjuice
- Häll på någon slags olja på kroppen (olivolja mm)
- Diesel (de människorna måste ha dödsönskan...)
- Babyolja
- Sololja
- Röra sig mycket, spela fotboll mm
- Bada mycket
- Saltvattenspray

Det är några som jag är intresserade av att testa. Babyolja, morotsjuice och saltvattenspray. Allt det där kan man ju fixa själv på något sätt, så jag har försökt hittat ett bra recept på saltvattenspray, men hittar inget. Ge gärna tips om du har några bra! Nu ska jag sticka upp till farmor och farfar för att äta mat!

Kommentera här: