Rapport från praktiken

Sitter nu och väntar på första fikarasten, är nämligen klar med DAGENS arbete, vilket var att göra klart presentationen. Så nu sitter jag bara här och väntar och väntar och väntar. Och lunchen längtar jag absolut inte till! Har potatismos och köttbullar med mig, så jag kommer sitta där och tvinga i mig den maten medan dom andra som jobbar här har med sig god mat varje dag! Typ ris med kycklinggryta, spagetti med svampsås eller vegetarisk sås på. Vissa har till och med med sig potatisklyftor och köttfilé nästan varje dag! Då ska jag sitta och tvinga i mig potatismos (som jag hatar för övrigt) och köttbular medan dom andra sitter och njuter av sin goda mat och jag får sitta och kolla på. För er som gillar pulvermos kanske det är svårt att förstå, men tänk på det här sättet: Du sitter med en av dina haträtter, medan dom andra sitter med dina favoriträtter. Skulle inte du också bli lite sur då?

Kommentera här: