Tänk om jag hade gjort som dom?

Har läst en massa bloggar som mina klasskompisar uppdaterar väldigt ofta, jämföt med mig som inte har bloggat på ett riktigt riktigt bra tag! Jag funderar på att göra en ny design till min blogg, tycker inte om färgerna på bloggen, tänker antingen ha något ljus vänlig färg man kan kolla på eller en vit bakgrund och headern ska ha crazy colors! Gillar andra idén med crazy colors! :)

Men tillbaka till klasskompisarnas bloggar.. Där står det hur dom har flyttat hemifrån eller planerar att flytta någonstans för att plugga någonstans långt bort. Dom har börjat jobba eller har jobbat så länge att dom har haft råd med en egen lägenhet. Dom har köpt egna möbler till sin lägenhet och fått riktigt bra jobb. Dom oroar sig inte över sin ekonomi och hur dom ska få ihop det i sommar, för dom har ju jobb där dom får lön. De är då jag börjar tänka.. Tänk om jag hade gjort som dom?

Jag har inget jobb, inget sommarjobb och jag bor fortfarande hemma. När är det dags för mig att flytta, när vet man att man är redo? Jag har ju tänkt många gånger hur min lägenhet ska se ut och vad jag skulle äta istället för makaroner och falukorv. Men är man egentligen redo när man tänker så?

På ett sätt vill jag ha det som dom, kunna visa att man har flyttat hemifrån och mogen nog att stå på egna ben och ha fast ekonomi. Visst jag är också mogen att stå på egna ben, jag behlver nog bara bestämma mig att jag ska ta saken i egna händer. Jag kanske ska ta mig till arbetsförmedlingen någon dag för att kolla om det finns något jobb för mig? Så jag får pengar från distanskursen jag har tänkt att jag ska läsa i höst och jobba så jag också får fast ekonomi. Men frågan är om jag skulle orka att både plugga och jobba, kan ju jobba deltid eller något sånt, för då har jag ju ändå några dagar ledigt för att plugga eller för att ta det lugnt. Det låter som en bra idé men jag kommer nog aldrig göra det. Det är en sak som man får se hur det blir.

Får leva på mina studentpengar jag fick när jag tog studenten, på sista studentbidraget på ett tag och på dom pengarna jag hade innan.

Puss o kram

Kommentera här: