Turen lurade bakom hörnet

På tisdag kommer jag vara så nervös så att det inte är sant! Ska nämligen till min praktikplats då för första gången! :D Fick min praktikplats idag i skolan nämligen på Bjerkings i Uppsala, som är ett arkitektföretag. Kommer få sitta vid sketchup i ca 6 veckor men fatta, jag ska få praktisera på Bjerkings! Dom har tex gjort centralgaraget, biocentrum, jumbohotellet vad Arlanda mm. Min handledare håller på med Kapplasse, som jag har uppfattat som en massa lägenheter som dom ska rusta upp, därav jag ska sitta och hålla på med sketchup-bilder på lägenheterna. Låter intressant, och den här praktiken kommer jag nog ha nytta av i framtiden sa Noe, och jag litar faktiskt på honom, för han hjälpte ju mig med platsen! Hoppas det blir bra!
Under dom dagarna jag är kvar i skolan så ska jag göra ett förslag till elevrådsrummet, hur det ska se ut och sånt. Har hört rykten om att det är pyttelitet så jag undrar hur det här ska gå, om man ska göra så att man har en mörk, mysig och lugn färg, fast då blir ju rummet ännu mindre så man kanske ska ha en ljus färg, med en massa fina gardiner hängande för fönstren och någon tavla? Kanske en fondvägg? Mina tankar flyger runt som sjutton just nu, tror jag lätt skulle hitta på massa förslag tills imorrn! Ska nog bli bra det här ;)

Har blivit jättesugen på att baka, en massa! Så jag har kollat på en massa recept på internet och jag har hittat några intressanta:

After Eight kladdkaka
Kladdkaka med marshmallows
Olika slags muffins
+ massa annat gott!

Fick sån lust att baka allt, men knappast att allt kommer få plats i vår frys!

Kommentera här: