Längtar till...

SOMMAREN! 
Sitter just nu och myser in mig i en filt då jag tänker på sommaren, det är varmt och soligt och man behöver inte oroa sig över att man ska frysa. Man har en chans till att bli brun (som jag ska bli i år!!), man lyssnar på sommarklassiker medans man ligger och guppar i poolen eller ligger på altanen och steker. Man söker sommarjobb och tjänar pengar, så man har en liten summa att shoppa för på sommaren, en del sparas för framtiden. Man tränar långt innan sommaren börjar för att man ska få en bikinikropp. Man kan gå i flippflopp, kjol och linne och man slipper den där tjocka tunga vinterjackan! Man börjar övningsköra och går på kurser som behövs för ett körkort.

Så här ska jag försöka få min sommar att se ut:
Ska försöka sola och bada så mycket jag kan. Åka på mycket dansaktiviteter med folkdanslaget. Få ett sommarjobb där jag tjänar mycket pengar. Gå med i arbetsförmedlingen. Vara med kompisar och vara med familjen! Träna mycket, typ ut och gå, dansa och simma. Ska börja med att prova att köra bil innan sommaren, så man kanske kan ha uppkörning inom en snar framtid!

Det är kortfattat vad jag ska göra under sommaren, man kanske ska bli medlem på arbetsförmedlingen tidigare?

Nu tänke jag också på hur jag har startat 2010, jag har dansat väldigt mycket redan, nästan varje helg har jag varit borta på dans, farmor och farfar har vart tvungna att skjutsa fram mig till bygdegårn på söndagar på dans och på kördagar kom man hem vid typ tolv-ett på natten. Känns som om jag har levt lite extra mycket det här året och jag har insett min sanna passion ännu mer, DANSEN!

Kommentera här: