Mellandagsrea är kul... eller?

Jag älskar mellandagsreor, då man åker till en butik och hittar något som man vill ha och så är det nedsatt till halva priset. Fast då jag går på mellandagsrea så brukar jag åka en helg på kvällen med mamma och pappa till Gränby för att fynda, då det är tomt i butikerna.
Nu i måndags så åkte jag in till stan för att ge min julklapp till Carro, vi i kompisgänget från skolan brukar lotta om vem som ska få ge till vem. Jag fick min julklapp från Lollo, en bok om vampyrer "Vampyrens märke" och Sweeney Todd med Johnny Depp som man kan väl säga att han är som en gud för mig, eller en kunglighet! Men efter att vi hade suttit och ätit lunch och fikat så bestämde jag, Lollo, Flugan och Carro för att vi ska gå lite på mellandagsrean, klockan var ca 15.00. Jag fick allvarligt talat en tyst panikattack. Måste vart jätteklängig på mina kompisar för jag följde efter dom som en liten svans överalt i butiken, men vid provhytterna tog det stopp, är ju inte så dum eller! Men det var bokstavligen folk överallt, det enda som saknades var någon galning som var inne i klädställningarna för att hitta drömplagget och ett slagsmål i varje butik för sista plagget. Folk knuffades, skrek över butiken till kompisen som var på andra sidan, massa barnvagnar så varje gång dom ville förbi så ramla man ju in i en klädställning eller något bord fullt med kläder. Fick tunghäfta, huvudvärk, ont överallt eftersom jag spände mig så mycket. Och när jag kom hem ca 18.15 så skulle jag bara byta om för att åka på Hula-träning, var nära på att gråta där då det vart så mycket.

Så man kan väl snabbt sammanställa att mellandagsreor i centrum mitt på dagen är inget för mig! Jag föredrar kvällshopping på Gränby med mamma och pappa!

Mer inlägg kommer imorgon om saker som har hänt i veckan!

Kommentera här: