Färdig!

Låg och läste Bläckmagi igårkväll efter att NCIS var slut. Var på sida 593 och sista sidan var 668 så jag tänkte att jag kanske skulle läsa några sidor innan jag gick och lade mig. Så jag läser vidare och inser inte att klockan tickar och helt plötsligt är klockan 01.04 och jag hade bara 50 sidor kvar så jag kan ju inte lämna boken då! Det var ju så spännande! Så jag läste vidare och var nära till gråten flera gånger när jag läste dom sista sidorna. Det har aldrig hänt att jag har grinat till en bok. Kanske det är för att jag har sett filmen till första boken typ 100 gånger på 4 månader, läst första boken och så känns det som om jag själv är inne i boken och ser alltihopa med egna ögon. Jag ser känslorna, utrycken, jag hör deras röster. Boken är verkligen levande för mig! Och slutet var så spännande så jag längtar efter nästa bok, Bläckdöd. Ska reservera den nu på en gång! Och så ska jag boka om min mattebok som ska in i januari!

Kommentera här: