Bläckmagi

Bläckmagi är fortsättningen av boken bläckhjärta som jag läste klart nyligen, så jag tog mig till biblioteket på stan och lånade nästa bok, vilket var bläckmagi. Nu handlar boken om då Meggie läser in sig i bläckhjärta med Farid och försöker hitta Sotfinger, som blev inläst i boken av Orfeus som är vän med Mortola och Basta (Fiende). Fegnolio (författaren till boken i boken) är också inläst i boken sen Meggie dödade skuggan och Capricorn i första boken och skickade tillbaka alla i boken förutom Sotfinger, Basta och Mortola. Det var Sotfinger som främst ville tillbaka i boken så han letade upp Orfeus och såg till att han blev inläst i boken. Men nu ska jag inte avslöja så mycket mer. Men boken bjuder på lite komedi, spänning, romantik, sorj och ilska. Boken är till för dig som gillar fantasy och som kan se bilder framför sig när dom läser en bok, för annars tycker jag att det är meningslöst att läsa boken. Varje gång jag läser boken så ser jag långfilmer framför mig, jag hör dom prata och jag ser deras ansiktsutryck. Just nu är jag på sida 530 och har ungefär 100 sidor kvar (ja det är en tjock bok!). Men boken är otroligt lättläst och det går snabbt att läsa den. Ser fram emot nästa bok, bläckdöd.


Kommentera här: