Kulturnatten förbi

Idag är det "ungdomar som inte vet bättre dagen" nämligen Kulturnatten. Jag är inte den presonen som brukar springa runt där på natten, brukar inte vara där på dagen heller, brukar åka in runt 15.00 då man åker till mormor för att äta något gott för att sedan byta om till folkdansdräkten och dra sig mot Drabanten där Tensta spelmanslag/Folkdanslag hade uppvisning. Efter uppvisningen så ilar man hem. Hann inte ens säga hejdå till Ellen, sa typ hejdå till en stor klunga men det var bara 2-3 personer som svara tillbaka, dom var upptagna med annat helt enkelt. När vi gick till bilen som stod parkerad på Sivia Torg så såg jag en kille som jag kännde igen, bor typ i Vattholma om jag har rätt, gick på Ärentunaskolan. Han stod och pratade med polisen som precis innan hade tagit hans Konsumpåse som var full med sprit, pinsamt! Men ofta man inte vet bättre än att ta med sig i en kasse?!   

Min kusin hade också en slags uppvisning som jag skulle vilja kolla på men den började precis när vi sluta och vi skulle inte kunna ta oss så snabbt till Botaniska Trädgården, så det var synd!

Imorrn är det dags igen med Prova på med Ellen och Linnéas grupp, hoppas att det kommer mer än dom som kom förra gången, men på måndag börjar allvaret! Då börjar barngrupperna dansa, så då kommer mitt träningsschema jag gjort för länge sen vara fullbordat :)

Nej nu ska jag nog spela lite Sims 3 för pappa ville tydligen låna min tv så jag kan väl fortsätta sitta här och dricka min Hannas Peach Melba och Vatten, medans jag fortsätter med mitt triangeldrama på Sims 3!

Kommentera här: