Hjärtat slog som om det skulle hoppa ut ur kroppen

Idag hände det något riktigt nervigt, skulle hämta posten som en helt vanlig person, när jag kommit fram tagit posten och kollar igenom högen jag håller i så tycker jag allt ser normalt ut, tills jag inser att jag har fått post, jag har fått post! Vart glad när det stod mitt namn på brevet och inte någon annans namn i familjen så jag börjar gå tillbaka till huset. Det var då jag kollade upp till det högra hörnet och såg att det stod Skatteverket högst upp i högra hörnet. Mina tankar for runt i skallen, tankarna exploderade och jag fick panik. Jag hade väl inte gjort något fel, tänkte jag, för några dagar sen så skickade jag en order om presentkort på kicks på 300 kr från gratismakeup och några dagar senare så får jag ett brev från skatteverket. Livrädd över vad det kan stå i brevet så öppnar jag det och fattar ingenting, så jag ger det till mamma och hon fattade inte heller så mycket, men det hade något med mitt sparfond att göra, så jag vart genast lugnare. Sen kom pappa hem och kolla på brevet och han sa att det inte var något problem, jag hade gått i plus med 3 kr på mina fonder. Tänk att ett brev från rätt ställe kan göra så att man nästan får en hjärtattack!

Kommentera här: