Bättringsstigen

Hejsvejs!
Har inte skrivit här på ett tag och det ber jag om ursäkt för! Har inte orkat skrivit här och när jag har velat så visste jag inte vad jag skulle skriva, så nu har jag samlat på mig lite saker nu i några dagar så det borde ju bli ett inlägg nu.

Har varit hemma från skolan i 2 dar, kunde säkert stannat hemma i 3 dar men allt berodde ju på en historialektion och dansen på måndagen, men på kvällen så bestämde jag mig för att stanna hemma, vilket var bra! Kunde knappt prata på tisdagen, men jag var flitig ändå, jag hade nästan bestämt mig under hela tisdagen att jag skulle gå till skolan så jag satt och pluggade historia senare på eftermiddagen för ett läxförhör som jag skulle ha idag, satt även flitigt och kolla på panduro om lite inspiration till vårat projekt som vi ska göra jag, carro och agnes. Ska bli skoj! Funderar på att jag ska fortsätta efter projektet att göra en viss del av smycken, vart så sjukt inspirerad så att det inte är klokt! Men det är dyrt dock, så frågan är om jag kmmer göra så att jag kommer sätta mig på en marknad sen och sälja smyckena sen eller om jag kommer behålla allt. Kan ju göra lite av varje! Fast vem kommer köpa egentligen, men det är värt ett försök! Men som sagt så åkte jag inte till skolan idag heller, varför ska jag skynda mig till skolan när jag inte är 100% frisk? Det känns så dumt att riskera att vara sjuk i helgen, för då ska jag ju dansa! Just är det på bättringsvägen iaf, har huvudvärk ibland, snorig och lite hes ibland, så jag kanske är 75% frisk!

Mamma har vart hemma under dom dagar jag vart hemma också, hon har varit sjuk hon med, snäppet värre än mig till och med, hon springer fortfarande runt här hemma och snorar, även fast alla kommer i den sitsen till och med jag så hatar jag när folk håller på och snörvlar i klassrum eller någon annanstans då man försöker koncentrera sig, eller jag blir irriterad över huvudtaget, visst är det inte deras fel att dom är sjuka men ändå blir jag irriterad. Kan inte hjälpa det, det är som en sjukdom jag har.

Imorgon händer det väl inte så mycket här hemma, men funderar att åka in till stan på fredagen, allt bror på om mamma ska jobba eller inte. Fast har inte bestämt mig helt än, vill ju bara in till stan för en sak, att börja göra smycken, och det känns lite dumt att åka in för att köpa lite grejer på uppsala färg och sedan strosa runt på stan för att vänta på att pappa ska sluta, men jag behöver ju nya jeans... Aja får se hur det blir!

Kommentera här: