Torsdag

Den här dagen har varit riktigt härlig! Kommer till skolan på morgonen och har arbetsmiljö och säkerhet där vi kolla på film och diskutera mobbing, mitt i lektionen gick brandlarmet igång så det var brandövning. Sen vart det dags för lite gipstime! Formgivning är supermegakul, fast det kanske är för att man har världens bästa lärare!? Idag som kanske väldigt få personer vet så var det veggetariska världsdagen, så skolan bjöd på rotfruktssoppa... Men tur nog så slute man innan lusnch så jag, Sonja, Agnes och Carro stack ner på stan och åt sallad. :) Efter den goda salladen så strosa vi runt på stan en liten stund, sen tog jag bussen till Ellens mormors place. Där var vi en stund, åt pancakes och satt vid datorn. Lite senare kom Ellens föräldrar så då begav vi oss till Gränby för att inhandla saker till Tensta folkdanslags 60-års jubileum, typ servetter ljus och dukar. Det gick bra, vi kom hem med allt det vi behövde så det kan man ju inte tolka något annat än positivt! Sen släppte Ellens föräldlar av oss igen hos Ellens mormor för dom skulle iväg och fira Ellens brorson. Vi var där hemma en stund, under tiden vi var där så satt Ellen på möte med en tjej som heter Johanna, har inte träffat henne så många gånger men hon verkar vara en härlig prick! Sen hämta Ellens föräldrar oss igen, fast det tog en stund för dom att komma så vi fick stå ute i kylan ett tag, men man fick sig ett gott skratt under den tiden! Kom hem ungefär 19.30 så har vart hemma i 3 timmar och 10 minuter! ;)

Sitter just nu och lyssnar igenom alla artister som ska komma på Linköpings festivalen så ska jag se till att jag och sällskapet försöker gå på dom! :) Får se om det kommer upp en lista sen på dom! Har lovat att skriva många listor nu, får se om jag hinner med alla!

Kommentera här: