Plugg plugg och ännu mer plugg!

Just nu regnar det, lite tråkigt faktiskt :/ Mammas "sienarknä" gör ont så snart kommer det börja åska här, vi har hört muller också så det är säkert här snart så jag får skriva snabbt.
Har pluggat jättemycket sen jag kom hem, fast först räkna jag ut min ekonomi under sommaren om jag inte får något sommarjobb. Det kommer faktiskt se rätt så bra ut även fast jag kanske inte får något sommarjobb. Kanske ska försöka luska ur pappa lite pengar till sommarlovskortet så jag kan åka tåg, buss och stadsbuss i Uppsala, sen ska jag också kolla om jag får pengar om jag rensar hela häcken runt tomten själv, lär jag ju få, för vi här rätt så stor tomt och så är buskarna täta så man kommer knappt igenom. Hoppas Hoppas!
Även fast jag har pluggat skitmycket idag med engelskan som ska in på fredag så har jag mycket kvar, men om jag skriver lite till på den nu innan jag går och lägger mig så känns allt okej faktiskt. Sen tar jag svenskan på fredag, lördag och söndag. Bara en vecka kvar sen är det baj baj skolan HEJ SOMMARLOV! En vecka, 5 DAGAR! :D

Igår hade jag värsta huvudvärken, typ hade fått solsting eller nåt. Vart hämtad av pappa efter skolan för att åka till coop och köpa mat och målarfärg, faktiskt. Jag gick in med världens huvudvärk, kände att jag ville svimma men jag gick på och klarade mig. Men min huvudvärk vart ju inte ett dugg värre av att pappa hade fått fel målarfärg FAST servicesnubben sa att han hade tagit rätt målarburk... Så pappa gick in där igen, men det tog ju en bra stund innan han kom tillbaka, när han väl kommer tillbaka så säger hon i kassan i kundservice att han hade tagit fel och då ville jag explodera: "KAN DU BARA SÄGA VILKEN HAN KAN TA SÅ JAG KAN FÅ ÅKA HEM FRÅN DEN HÄR SKITAFFÄREN?!" men jag lät bli, muttrade lite irriterat isället.

Är det bara jag som hatar att åka tåg nu för tiden?! Tågkonduktörerna ser oss som några jäkla snorungar som är kriminella! Gick på tåget imorse och fick en blond tågkonduktör, känner igen henne, hon brukar vara rätt schyst men när hon kommer fram till mig och jag visar henne mitt kort så ger hon mig världens BITCHblick och säger skitstöddigt som om hon inte tror mig "Har du stämplat ditt kort?". Om dom börjar klaga på att vi är otrevliga mot dom så är det droppen, det var dom som börja! Vi ungdomar får alltid skit, försökte förklara för mamma att vi ungdomar får all skit men hon håller inte med? Hon tycker att det är rätt? För att vi ungdomar inte gör som man ska?  BLIR SÅ ARG!!! HATARHATARHATAR att åka tåg, det är den sämsta tiden på morronen, till och med att gå upp är bättre än att åka tåg, säger det något??

Snart är det lördag och då vankas det bröllop. Hoppas det blir fint väder då. Ska sitta vid barnbordet då, jippi. Är arton och får sitta vid barnbordet.. Är det någon förolämpning eller?

Let's plugg!
Puss puss!

Kommentera här: