Ni lärare får väl för fasen säga sanningen nån gång!

Är hemma nu och fryser som in i norden! Känns som om att mina fingrar har stelnat och blivit som hårda pinnar. 
Måste klippa alla mina naglar, för några börjar gå sönder, ena är pilformad så det kan vara lite farligt. Så ni får akta er för mig, så att jag inte styckar er med min livsfarliga nagel!

Är det bara jag som tycker att lärare ljuger en hel del? Våran samhällslärare hade sagt att vi skulle vara lediga på fredag så vi matteelever skulle få bli drabbade. Men nu säger hon att hon aldrig sagt något sånt, fast hela klassen vet att hon sagt att vi skulle vara lediga på fredag. Nu har vi ju gått och sagt till våran andra lärare att vi inte ska ha någon lektion innan så hon skulle se om hon kunde försöka fixa lite, så nu måste vi förklara för Kristina att det blev lektion ändå. 
Vid såna här fall så ser det ut som om att eleven ljuger för man tror ju aldrig att en lärare skulle ljuga ihop en sån sak, och så ser det ju ut som om att vi inte lyssnar ordentligt. Jag hatar sånt! 
Ni lärare får helt enkelt lära er att formulera er rätt och inte pladdra osammanhängande! Våra fullproppade hjärnor pallar inte sånt, men det har ju inte dom förstått.

Kommer inte bli msn på ett tag för msn tar så mycket kraft från datorn så jag kommer ta det lite lugnt med chattandet och tillbringa tiden mer på min blogg. Låter inte det underbart? :)

Puss o kram

Kommentera här: