Hur lyckas man?!

Idag är det söndag och jag ska ge er lite helginformation eftersom jag inte har bloggat den här helgen! ;)

Fredag Midsommar: Tidigt på morgonen så går jag upp för att ta på mig min dräkt och bege mig iväg till forsbacka för att åka med Ullis till och från ställena vi skulle dansa på. Första "etappen" var Björklinge och där fick vi dansa 2 ggr, men det gjorde ju ingenting, sen skulle det bäras av till Storvreta då Alexander Rybaks låt Fairytale dunkade på i bilen och alla i bilen (jag, Ullis, Ellen och Josse) sjöng för full hals. När vi dansa i Storvreta så var det jättevamrt inne på ålderdomshemmet, och jag tappade bort mig totalt i Skotten (en dans), fast det var det ju kanske inte någon som tänkte på det x) Sen till Vattholma där allting gick som smort och sedan av till Anita och Torstens hus där vi åt god mat och sjöng för Anita som faktiskt fyllde år, min kusin fyllde faktiskt också år! Sen skulle vi till sista etappen, Trekanten i Vattholma där det gick jättebra, alla skrattade och hade kul. Tror nog inte att jag har lett så mycket under den uppvisning med folkdanslaget. Efter dansen så åkte vi hem och jag tvätta av mig och klädde på mig på nytt i jeans och en orangefärgad tunika, lite senare cyklade jag, mamma och pappa iväg till Strands därvi senare firade midsommar. Jag och barnen körde dunken (jag=lekledare) ^^ För det mesta delen tråkigt men ibland så var det faktiskt helt okej. När jag ska springa och gömma mig bakom en sten så känner jag helt plötsligt hur höger fot viker sig och det knäpper till i foten. Jag kollar ner och ser ett litet hål som jag absolut inte skulle kunna upptäckt. Ont som fan gjorde det, så jag fick gå försiktigt resten av kvällen, jogga lite då och då.  Drack en cider och barnen vart helt tokiga över att jag gjorde det, dom försökte smaka så fort jag vände ryggen till, fyfy :P Sen körde vi lite femkamp där jag blev presenterad för en ny lek som hette "spotta groda". Det gällde att man skulle spotta en gelegroda så långt man kunde, min kom knappt en meter för jag garva så mycket x) Sen körde vi guitar hero band, och jag kan säga att jag rockar på gitarr om det är på easy eller beginner annars suger jag :p Det bar hemmåt runt 02.00 och jag somna inte förns 03.00

Lördag: Vaknar runt 12.00 helt slut, skulle kunna sova hela den dagen om jag verkligen kunde. Ont i huvet, foten och handen på grund av guitar hero spelandet så orkade jag inte göra någonting så jag satt framför tvn hela dagen, vilken nytta jag gjorde va? ;) Sen åkte pappa och 3se och kolla på dragkampen innan dom köpte pizza som vi åt senare på dagen :) Sen satt jag och spela sims 3 resten av kvällen.

Idag: Idag har jag ungefär gjort samma sak som jag gjorde på lördagen, ingenting! Förutom att jag har suttit här och skrivit ett inlägg och så ska jag kolla på film snart, snarare sagt om 2 minuter. :P Hoppas filmen är bra.

Sammanfattning: Under helgen så har jag lyckats fått 3 skador, foten, handen och så har axelgrojjset kommit tillbaka. Hur lyckas man egentligen göra illa sig på såna löjliga ställen egentligen och det borde ju gå över rätt så snabbt?! Får inte skriva för fort eller för hårt för då gör det för ont i handen :P Men nu börjar filmen!

Puss o kram

Kommentera här: