Hur kommer jag se ut på lördag om det fortsätter så här?!

God kväll världen!

Just nu funderar jag lite på saker som har hänt idag och igår natt. Natten innan så hade jag myggan som irritera mig en liten smula och idag hände det något annat. När jag skulle lägga mig i solstolen för att sola benen som behövs solas mer än vad mina andra kroppdelar behöver. Så jag sätter mig och spelar mitt lilla Nintendo DS. När jag har suttit där en stund så känner jag att det sticker/svider på rumpan, men jag tänkte inte mer på det, senare när jag skulle på på toa så inser jag att det börjar svida ännu mer, så då tar jag en gammal handspegel med handtag och kollar på rumpan (måste sett skitkul ut! Tycker nästan att det är pinigt att berätta) och ser ett skitstort rött märke och så ser det svullet ut. Då inser jag vad som har hänt! Det var en insekt som satt där och stack mig och jag märkte inteså den stack mig ännu mer. Så nu är jag röd på rumpan, och då börjar jag undra vad som händer imorrn? Vad kommer hända mig då?! En getingsvärm eller? Och då undrar jag också vad som kommer hända dom andra dagarna, och hur kommer jag se ut när vi åker ner till gbg?! Helt röd och massa blåmärken överallt säkert och man vet ju aldrig! Jag kanske bryter något?! Har ju aldrig gjort det förut så jag kan ju lika gärna passa på när jag har den här maximala turen, eller hur? :P

Just nu äter jag en frukttallrik bestående av vattenmelon och grönt äpple. Det gröna äpplet var inte ett dugg gott, jag brukar tycka om dom men tydligen inte den här gången :P Vattenmelonen gick den med men något bättre än äpplet, melonen är några dagar gammal, har legat i kylen, så den är rätt kall och så har typ saftens smak försvunnit nånstan :P
Annars håller jag på med att skriva ner ett recept på choklad muffins på internet som jag har hittat som jag tycker låter rysligt gott! Ska baka det imorrn som jag senare när det är klart ska jag frysa in det och ta ut den dagen då vi åker till göteborg, så det blir vårat fika när vi stannar någonstans på vägen. Jag och 3se har kollat hur lång tid det kommer att ta för oss att åka ner till gbg, 5,8 timmar! Visst skulle man säkert klara av att åka 5,8 timmar i sträck men vi ska ju åka i våran bil, skulle först hyra en från pappas jobb men det vart ju inte så. Och så åker vi 5 pers i våran bil så det kommer vara rätt trångt :P Så vi lär ju stanna 1-2 ggr max! Fan vad kul det ska bli! Och just nu ser det ju ut som om det kommer vara bra väder då vi är i gbg, på söndagen så kommer det antagligen regna, men det gör ju inte så mycket på söndagen, för då lär vi bara vara i stugorna, på måndagen ska det vara fint men molnigt så man får väl hålla tummarna för dom andra dagarna dårå! :)

Nej nu ska jag kolla om alla ingredienser finns hemma, annars får jag ta en liten tripp till björklinge imorrn och köpa det som behövs! Satsar på att det är choklad som behövs köpas..


Puss o kram

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Du ska väl inte klaga, du får ju sitta i fram..

Kommentera här: