Tisdag

Hej hopp i lingonskogen!

Den här dagen har väl varit lite udda, min familj och mormor bestämde oss för att åka till Örsundsbron, trodde först att det hette örnsköldsbron för det lät som om pappa sa så sen har dom retat mig hela dan för det, men vadå så som han pratar ibland så kan det vara lätt att missta sig. Men som sagt, vi åkte dit för att gå och fynda på någon outlet med massa små butiker, trodde det skulle vara lite mer i centrum, men det kändes dött och man trodde att man var på något värsta lantställe. Fick ju ändå en tekula från stället så de vart ju ett plus. Annars var det öken, nästa gång vi umgås så blir det nog när vi ska in till stan och äta på Dragon palace, favoritresaurang av kinarestauranger, har ju barat ätit på den, men varför byta när man trivs så bra på en restaurang?

Imorrn är det folkdans på kvällen, ska dit och kolla lite och så har jag lite grejer som jag måste fixa där uppe, har nämligen fixat en lista på vad vi har i vårat arkivskåp, tyckte jag var rätt smart när jag fixade den, så om man letar efter en skiva så kan man kolla om vi har den i arkivet genom att bara kolla på lappen som jag tänker fästa på insidan av skåpsdörren. Då ser man även hur många skivor eller böcker vi har så ser vi om det fattas någon. Ibland får jag såna snilleblixtar så det inte är sant! :D
Ska prata med Anita också om mötet vi hade i söndag, och ge henne lite lappar osv.

Hade hula träning igår, gick kanon! Fixade allt, när vi skulle kolla hur vi skulle stå så ville Helena H (ledarn) att jag skulle stå längst fram med henne och Ulrika H (syrran till Helena) att jag skulle stå längst fram med dom, då började alla hålla med Helena för hon sa att jag var duktig osv, men då hade ju Carina redan ställt sig där framme så då kändes det så fel av mig att bara roffa åt mig den platsen så jag sa nej och alla bara "Vadårå", så då ljög jag till lite att det kommer ju vara läskigt att stå där framme, vilket jag vet att det är en ren lögn från min sida, har säkert inget emot att stå på den platsen, men jag tycker det är jobbigt att ha någon bakom mig bara, om personerna bakom märker om jag gör fel och eller om jag gör för överdrivna ammis (tror det stavas så, en slags magrullning), så nu står jag längst bak, om ni undrar så är det en V-formation så alla kommer synas. Vi ska vara med på Tenstadagen så då måste vi förbereda och allt sånt :)

Nej nu ska jag gå och vara lite social faktiskt, hör att morden i midsommer är slut nu så då kommer jag fram till tvn och myser.

Puss o kram

Kommentera här: