Mästare i år igen?

God kväll läsare!

Har struntat i Let's dance och lyssnar på melodifestivallåtarna som ska delta imorgon. Som några av er kanske vet så brukar våran familj och mormor ha en liten tävling där man placerar låtarna från 1-8. Jag vann förra året och jag hoppas på ett nytt år som mästare i familjen!

Har insett att det inte är många lektioner kvar nu på webbdesignen, är ca 5 lektioner tills vi måste vara klara med våra hemsidor. Min hemsida handlar om mig och om mina kändiskaligrafier från illustrator. Som sagt så tar det ju lite tid att kaligrafera en kändis per lektion brukar det ta om man vill vara riktigt nogrann med dom, vilket man vill. Har gjort 4 stycken och jag hade tänkt ha gjort över 10 stycken, men det kan jag ju nästan strunta i nu. Får göra så många jag hinner med helt enkelt.

I torsdags så hade vi Expo där vi skulle redovisa våran preliminära redovisning av RTV-hallen som vi ska göra om. Man skulle ju vara klara på torsdagen men vi var långt ifrån klara, hade inte gjort något i sketch up, för Andreas hade ju gjort det hemifrån och han hade ju sagt att han hade lagt in en ritning i sketch up i hans delade mapp på datorn, men det hade han ju inte. Och han var ju inte där! TYPISKT HONOM! När man inte vill att han ska vara där så är han där och när man behöver honom där så är han ju såklart hemma!
Jag som vanligt fick sammanbrott, ville börja grina, ALLVARLIGT! Kändes som om det skulle gå åt helvete med redovisningen. Så här såg det ut på morgonen när vi började med expo:

1. Ingen budget
2. Ingen kreativ motivering
3. Inga bilder från sketch up
4. Inga panåer
5. Hade inte valt möbler
6. Hade inte kontaktat ett glasföretag för att kolla skyltförnster
7. Illustrationerna var inte klara

Ja som ni ser så ser det kanske inte mycket utatt göra, men det är inga lätta uppgifter. Vi lyckade klart iaf, tur nog, men det var nära att vi inte gjorde det. Tog bara 15 minuters lunch för annars skulle vi inte hinna..
Efter redovisningen hade ingen i klassen orken att ha en lektion till där vi även skulle fortsätta med RTV-projektet, alla i klassen protesterade och Janne tyckte att vi hade varit så duktiga så vi fick sluta vid halv tre men vi gick inte därifrån förns 14.50.

Nu lyssnar jag på folkmusik medans jag ska börja leta efter bilder till webbdesignen så jag har det klart!

Puss på er


Ikasolen

Kommentera här: