Söndag kväll

Hejsan folket!

Fredagen vart lyckad! Ellen hade gjort otroligt god mat! Och jag gjorde ju en sån sjukt god sallad! ;) Kvällen bjöd på en massa dans och skoj! Kom iaf till lägenheten vid tre ungefär och så somna man kanske inte förns fyra. Vaknade 8 och kunde inte somna om sen. Var seg hela lördagen sen. Just det glömde nämna att det inte fanns något man kunde äta som frukost där, men det löste vi med lite gurka som inte var så god och tomater också. Jag diskade lite glas innan jag gick till hållplatsen för att åka mot centrum. Bussen körde ju också fel så jag tror att vi kommer 15 minuter sent till stan också, inte precis det man önskade sig då eftersom pappa stod med bilden på Sivia torg, han hade vart inne hos tandläkarn för en av hans tänder gick sönder på fredagen, inte bra! Vi bedrog oss senare till willys där jag fick en yoggi yalla som brunch :) När jag vaknade i lägenheten så vart jag sugen på pizza, var det inte mer än lägligt eftersom man skulle få pizza till middag!? :D Fast jag orkade inte äta upp pizzan, tror jag lämna typ nästan halva kvar, var hungrig men orkade inte äta. Sen resten av lördag kväll vart slappt, kollade på phantom of the opera på min ps3a medan mamma och pappa kolla på någon film.

Idag vakna jag runt elva halv tolv. Störtskönt att vakna då eftersom jag inte hade sovit så mycket dagen innan. Jag hann äta frukost och plugga lite grann innan mormor kom vid halv två, hon fikade lite snabbt och köpte en kakburk av mig. Vi säljer kakor i klassen så att vi som säljer slipper betala en del till studentflaket. Har bara 1 kakburk kvar att sälja, skönt, för det har bara tagit en vecka för mig att bli av med dom och jag har inte ens frågat släkten än om dom vill köpa. Jag som aldrig trodde att jag skulle kunna sälja dom.. Men när mormor åkte så satt jag vid datorn en stund och sen var jag duktig och pluggade igen.

Har nästan skrivit klart historian, har en uppgift kvar, om dikatorerna om jag tycker dom var extrema högernågonitng. Anser inte att hitler eller mussolini inte var extremhöger, för såna brukar vara konservativa och inte vill ha någon förändring. Dom ville ju inte att landet skulle utvecklas till ett demokratisk och socialt land så dom tog kontrollen över landet, men dom forma ju om landet som dom ville ha det, en ras till exempel och dom ändra politiken osv. Så jag anser dom inte som extremhöger, bara som diktatorer, typ!
Har skrivit projektplan och även gjort klart svenskafrågorna om minoritetsspråk! Vad duktig man kan vara då, på en söndag, jaajaaa! ;D

Kommentera här: